-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4847 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

گوش دادن به نوارهاي ترانه چه مجاز چه غير مجاز چه حكمي دارد ؟ با توجه به اينكه من اصلاً موافق آهنگهاي شاد نيستم فقط بعضي اوقات كه دلم غمگين مي شود سراغ نوار مي روم تا آنجا كه وقتي گوش ميكنم گريه ام مي گيرد چون باعث مي شود به سختيها و مشكلاتي كه دارم فكر نكنم لطفاً مرا راهنمايي فرمايد ؟
بطور كلي بايد براي پاسخ به اين سؤال به رسالة عمليه كسي كه از او تقليد مي كنيد مراجعه شود اما اكثر فقها معتقدند هر موسيقي كه تحريك كننده و مهيج باشد براي اعصاب انسان مضر است پس بايد اجتناب كرد مگر شعرها و سرودهائي كه اثر سازنده دارند و با لا خره برمعنويت انساني مي افزايند بلا مانع است و چقدر خوب است كه انسان براي آرامش روحي و رواني خود به آواي دلنشين قرآن و دعاهاي مؤثر از ائمه هدي ( ع) پناه ببرد كه هم تضمين كننده و سلامتي روحي ماست و هم سلامتي جسمي .
بطور كلي بايد براي پاسخ به اين سؤال به رسالةعمليه كسي كه از او تقليد مي كنيد مراجعه شود اما اكثر فقها معتقدند هر موسيقي كه تحريك كننده و مهيج باشد براي اعصاب انسان مضر است پس بايد اجتناب كرد مگر شعر ها و سرودها ئي كه اثر سازنده دارند و بالا خره بر معنويت انساني مي افزايد بلا مانع است و چقدر خوب است كه انسان براي آرامش روحي و رواني خود به آواي دلنشين قرآن و دعا هاي مؤثر از ائمه هدي ( ع ) است پناه ببرد كه هم تضمين كننده سلامبي روحي ماست و هم سلامتي جسمي .
يكي از اثرات موسيقي ايجاد حالت افسردگي و خمودي است كسيكه بموسيقي دلباخته و علاقه ي مفرط ( از نظر نوازندگي يا شنوندگي ) با ين عمل پيدا كرد ، بتدريج يك نوع حالت سستي ورخوت در وي پديد مي آيد كه علاقة او نسبت با نجام كارهاي خود ديگران كم شود چنين فردي در دنيا زندگي مي كند اما مثل اينكه از راه و رسم زندگي بدور است ، با مردم روبرو مي شود نسبت بكارهاي و عده مي دهد براي انجام امور آمادگي خود را اعلام مي دارد اما هنگام عمل هيچ مرد كار نيست و گويا همه را بدست فراموشي سپرده است . و در مورد دانش آموزان فوق العاده از نظر رواني زيانبخش است رغبت آنها را از مطالعه كم ميكند موسيقي يكي از عوامل بسيار حساس و مؤثري در ايجاد ضعف اعصاب و اختلا لات عصبي است .
و براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به كتاب تأثير موسيقي بر روان و اعصاب اثر حسين عبد الهي خوروش مراجعه كنيد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.